* هنری با رنگ و بوی طلایی پر تراکم ترین هنر دنیا یعنی خاتم کاری *

بستن

آجیل خوری مس و خاتمکاری

آجیل خوری مس و پرداز ، ترکیبی بینظیر از نقوش خاتم و رنگ مس است. این اثر زیبای صنایع دستی
آجیل خوری مسی فیروزه کوب اصفهان تزئینی و لوکس
بستن

آجیل خوری های تزئینی و کاربردی برای پذیرایی

آجیل خوری تزئینی :   مقدمه : فیروزه کوبی از هنر های محبوب و اصیل کشورمان میباشد که چه در

 برای آشنایی با هنر خاتم کاری میتوانید مقاله زیر را مطالعه کنید. 

تاریخچه خاتم کاری اصفهان :

 

مقدمه : هنر خاتم کاری از قدیمی ترین هنر هایه صنایع دستی ایران میباشد . این هنر توسط هنرمندان بزرگی در شیراز و اصفهان به رشد و شکوفایی چشم گیری رسیده است . از قدیمی ترین آثار به جای مانده منبر مسجد جامع عتیق شیراز میباشد اما بحث ها و یافته هایه دیگری هم وجود دارد که این موضوع را پیچیده تر کرده است و هنوز دقیق و صد در صد مشخص نیست ابتدا در کجا و توسط چه کسانی آغاز شده است اما اکثرا ایران را خاستگاه این هنر میدانند  که البته موضوع دیگری که امروزه مهم میباشد در پاراگراف بعدی خواهیم گفت .

 

چیزی که کاملا واضح و مشخص است از محصولات امروز خاتم کاری و حتی محصولات قدیمی این هنر توسط هنرمندان کشورمان در شیراز و اصفهان به رشد و شکوفایی چشمگیری رسیده است و با سالها زحمات این هنرمندان و تجربه هایه انتقال یافته از هنرمندان قبلی به هنرمندان جدید محصولاتی با ظرافت و طرح هایه جذاب هنری تولید میشود که نظیر آن در هیچ کجایه دنیا دیده نمیشود . به همین خاطر کشورمان اصلی ترین تولید کننده این صنعت میباشد .

 

محصولات خاتم کاری تماما دست ساز میباشند و این حجم ظرافت و استادانه کار کردن هنرمندانمان است که این محصولات امروزه زبانزد است میپسندن بنابراین هر چقدر هنرمند با مهارت تر و با تجربه تر باشد و وقت بیشتری را صرف ساخت محصول بکند محصول با کیفیت و زیبا تری تولید خواهد شد .

 

اصفهان امروزه از اصلی ترین تولید کنندگان این صنعت در دنیا میباشد چرا که سالها در این شهر هنرمندان توانمندی نسل به نسل کار میکنند و تجربه هایشان را به نسل بعدی منتقل کردند امروزه با حضور جوانها در این صنعت در کنار استادان با تجربه محصولات به گونه ای طراحی و تولید میشوند که با فضاهایه امروزی از محیط هایه خانه تا شرکت ها رستوران ها هتل ها و مکان هایه دیگر که با دکوراسیون ها و وسایل جدیدی طراحی میشوند هماهنگی بسیار خوبی دارد زیرا این محصولات هم جنبه کاربردی دارند مانند ظروف پذیرایی و همینطور جنبه تزئینی خیلی خوبی دارند که تاثیر مثبتشان در دکور محیط باعث استقبال و محبوبیت هنر صنایع دستی حتی در بیرون از مرز هایه ایران شده است .

 

هنر خاتم کاری در طی سالهایه پیش فراز و نشیب هایی داشته است گاهی در اوج خودش بوده و گاهی کمرنگ تر شده است . امروزه با مدلهایه محصولات صنایع دستی مانند خاتم کاری به روش صنعتی نیز با دستگاهایه پیشرفته محصولاتی تولید میشود اما این محصولات با حضور انبوه در بازار و تبلیغات فراوان طی مدتی تکراری و خسته کننده میشوند به همین خاطر برای یک انتخاب جدید و یا ترکیب این محصولات با هم که هرکدام در زیبایی دکور بسیار تاثیر گذار هستن چه در داخل و چه در خارج این محصولات مورد استقبال قرار میگیرند .

 

قیمت ظروف خاتم کاری اصفهان در بازار متفاوت بوده است این تفاوت قیمت به کیفیت محصولات خاتم کاری شده در اصفهان برمی گردد که آن دسته از محصولاتی که در ساختش از بالاترین کیفیت و ظرافت استفاده شده باشد قیمت آنها شاید کمی بالاتر به نظر برسد که البته مجموعه ما این آثار را با کیفیت بالا و با قیمت تولید خدمتتان عرضه میکند که برای شما و فروشندگان صنایع دستی که میخواهند به صورت عمده و تکی خرید کنند گزینه مناسبی میباشد البته نکته بعدی که در قیمت تاثیر گذار است در بازار باتوجه به قدمت، ابعاد و اندازه، مدل و بسیاری عوامل دیگر نیز متفاوت میباشد . این هنر ارزش بالایش بر همه مشخص است چون که ساخت این محصولات به دقت صبر و حوصله خیلی زیادی نیاز دارد که تولید آن کاره پر زحمتی میباشد گروه تولیدی دیباج انواع محصولات خاتم، همراه با ضمانت نامه و شناسنامه کالا در اصفهان می باشد. برای خرید مستقیم و برای کوتاه کردن دست واسطه با بهترین قیمت و کیفیت از سایت فروشگاه دیباج مراجعه فرمایید.

 

قیمت ظروف خاتم کاری اصفهان :

 

شاید عکس محصولی را ببینیم در فضایه اینترنت که با هم تفاوتی از نظر ظاهر نداشته باشد اما قیمت خیلی ارزان تری داشته باشد حتما حواستان باشد مثلا سایته ما محصولات را به قیمت تولیدی خودمان خدمت شما خریداران و فروشنگان عزیز عرضه میکند . اما ممکن است قیمت کمتری را هم در برخی جاها مشاهده کنید اما اینگونه ارزانی ها نمیتوانند بی دلیل باشند و قطعا از کیفیت و زمانه تولید کار کم کرده اند به طور مثال میزان مس کمتری استفاده شده مثلث هایه بکار رفته در خاتم با ظرافت کمتری ساخته شده اند یا چوب کم کیفیت تری استفاده است و دلایلی از این قبیل که این مسئله را امروز متاسفانه بخاطر نابسامانی اقصادی و برای فروش و سود بیشتر برخی افراد شاهدش هستیم و باعث نارضایتی برخی افراد از بعضی محصولات صنایع دستی شده است به همین دلیل از مردم میخواهیم فریب این افراد و شرکت ها را نخورند .

 

البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید زمانه بیشتری طرف محصولات خاتم کاری با ابعاد کوچک تر میشود بنابراین کوچک بودن اندازه این محصولات دلیل بر این نمیشود که این محصولات قیمت کمتری نسبت به خاتم کاری ها در ابعاد بزرگ تر داشته باشد.

 

هنر زیبایه خاتم کاری از هنر های ظریف استان اصفهان میباشد که با صنعت درآمیخته شده و هنری بی همتا را به نمایش گذاشته است. خاتم کاری در اصفهان از هنرهای این شهر با قدمتی بسیار زیاد است که ریشه ای کهن دارد و حاصل دستان زحمتکش و با مهارت اساتید اصفهانی است. دوران اوج و شکوفایی صنعت خاتم کاری اصفهان در زمان صفویه بوده است. خاتم کاری اصفهان را می توان اینگونه تعریف کرد که هنر چینش و آرایش اشکال و چندضلعی های ظریف و منظم در کنار هم بدون فاصله است. گروه تولیدی کثیری معتبرترین تولید کننده و صادرکننده محصولات خاتم کاری در اصفهان می باشد.

 

محصولات خاتم کاری همانگونه که گفتیم با نیاز امروز خودش را وقف داده است و تمامی محصولات کاربرد هایه خودشان را دارند امروزه برای تزئینی درب یا پنجره اتاق یا خانه ساخت انواع میز ها و یا محصولات دیگر از جاقلمی گرفته تا محصولاتی که برای پذیرایی ، هدیه دادن مثله هدایایه سازمانی و غیره همینطور ساعت هایه دیواری ، تخته شطرنج و هزاران محصول متنوع با طرح ها ابعاد و اشکال مختلف که هر کدام خوصوصیات خودشان را دارند و علاوه بر کاربرد جنبه هایه تزئینی و فوق العاده مثبتی در زیبایی و تزئین دکور دارند که با سلیقه و ایده هایه خوب میتوان ترکیب زیبایی را در منزل یا محل کار رقم زده و حس مثبتی به خودمان و مهمانهایمان بدهیم .

محصوله فرستاده شده به دبی برای فروش زعفران 

جعبه خاتم برای زعفران

 

کارگاه خاتم کاری اصفهان :

 

این ظروف نمایانگر تمدن و فرهنگ اصیل ایران و ایرانیست. این محصولات خاتم کاری علاقه مندان زیادی بخاطر ظرافت و زیبایی هایش دارد لذا علاقه مندان به خرید شخصی و یا عرضه محصولات همینطور صادرات و فروش این آثار دست ساز میتوانند با تولیدی ما همکاری کنند و با قیمت تولید و کیفیت بالا محصولات را در هر تنوع و مدلی سفارش دهند .

 

خصوصیات یک خاتم مرغوب :

 

محصول خاتم کاری چنانچه عیب و نقصی داشته باشد با بررسی یکسری نکات در همان اول کار قابل تشخیص و مشاهده میباشد . اول سطح کار را از نظر صاف بودن بررسی کنید تا بر آمدگی نداشته باشد . ترمیم ها و بتونه کاری ها در سطح کار نباید مشخص باشد جایی از کار که باید خاتم کاری شده باشد نباید خالی از خاتم مشاهده شود طرح و نقاشی کار باید دقیق باشد و در هر طرف در راستایه هم باشد اگر بی نظمی در طرح کار باشد و زاویه هایه کار باشد کاملا مشخص است زیبا ظرافت و دقیقی این محصولات هست که صنایع دستی اصفهان از برترین ها در دنیا میباشد و هرگونه بی نظمی و بی مهارتی در ساخت کار قابل تشخیص است . و شما عزیزان میتوانید بدون پرداخت هزینه ای در صورت وجود عیب نقص در کار کالا را برگردانید . البته بی کیفیتی مواد اولیه در طی گذر زمان خودش را نشان خواهد داد به همین منظور برای هر محصول ضمانت هایه یک تا ده ساله در نظر گرفته شده است.                                                                                                                                                                                                                                                                                *دیباج با ضمانت رعایت تمامی این موارد محصولات را به دستتان میرساند *