انواع ظروف مسی میناکاری شده اصفهان :

 

میناکاری از صنایع دستی های اصفهان میباشد که این هنر بر روی فلزهایی مانندطلا، نقره، مس، برنج، آهن، ورشو انجام میشود . انواع رنگ هایی که درساخت ظروف مسی میناکاری شده مورد استفاده قرار میگیرد غالبا از رنگ های گیاهی میباشد و همچنین از اکسید های فلزی که این اکسید ها با مواد شیمیایی ترکیب شده و به خوبی در کورده پخته میشود .

 

مینا کاری هنری گرانبها است که با انواع طرح‌ها و جلوه های جذاب  به طور معمول با قلم سفید بر روی ظروف طلایی نقش می‌شود.

اصفهان از شهرهای مهم و اصلی تولید محصولات میناکاری میباشد که هنرمندان زبر دست و توانمندی در این شهر مشغول تولید و صادرات این محصولات به تمام دنیا میباشند هنر میناکاری از قدمت بسیار بالایی بر خوردار میباشد که قدمت آن به بیش از ۵ هزار سال میرسد. تولید این ظروف در دسته بندی های صنایع دستی ایران قرار میگیرد.

 

توسط این ظروف توسط هنرمندان زیادی تولید میشود که گاهی برخی از آن ها از کیفیت بالایی بر خوردار نمیباشد که باید از خرید این نوع محصولات خودداری کنیم در ادامه خصوصیات میناکاری خوب را خدمتتان عرض خواهیم کرد.

 

ویژگی ها و خصوصیات ظروف میناکاری بر روی مس :

 

مینا باید شفاف و درخشنده باشد و سطح آن به صورت کدر نباید باشد.

این ظروف باید با آب گرم و سرد و هر پاک کننده ای قابلیت شستشو داشته باشن.

ظروف مینا در برابر هیچ نوع آب و هوایی واکنش نمیدهد و در هر شرایط آب و هوایی تغییر نمیکند.

با اجسام تیز و برنده بر سطح میناکاری بکشیم نباید آسیبی بر روی آن ایجاد شود.

با این توجه که ظروف مینا بعد از مراحل نقاشی در دمای ۷۰۰ درجه داخل کوره قرار میگیرند شرایطه آب و هوایی نباید  بر روی آن تاثیر گذار باشد.

اجسام میناکاری با خوردن بر روی زمین نباید مانند ظروف چینی بشکنن و نابود بشن فقط ممکن است گوشه ای از آن بپرد که آن هم قابل تعمیر و باز سازی است.

این ظروف در مقابل خیلی از اسید ها مقاوت دارند مگر بعضی از اسید ها همانند اسید گوگرد و امثالهم

ظروف مینا کاری به گونه ای ساخته میشوند که اگر سالها از تولید آن هم بگذرد با یک شستشو مانند روز اول درخشان و شفاف میشود .

نکته جالبی که در مورد ظروف میناکاری ممکن است ندانید این است که این ظروف میناکاری فقط جنبه تزیینی ندارند  بلکه از آنها میتوانید برای مصارف مختلف استفاده کنید مانند: میوه خوری ، شربت  خوری ، بشقاب غذا ،فالوده خوری و غیره

نکته دیگری که در مورد این ظروف باید بدانید این است که این ظروف عینا و دقیق شبیه بهم نیستند چون هنر دست بوده و ممکن است تفاوت هایی هرچند جزئی با هم داشته باشند.

اگر با دستانمان بر روی جسم میناکاری بکشیم بر جستگی هایه ناچیزی را از رنگ ها لمس خواهیم کرد.

همانطورکه گفتیم به طور معمول میناکاری بر روی مس که لعاب داده شد است انجام میشود البته گفتیم که بر روی فلزات دیگر نیز مانند طلا و نقره امکان پذیر است.

 

در دوران امروز حرکت مسیر به سمت خرید کادو ها و ظروف لوکس و زیبا میباشد که با خرید محصولات میناکاری روی مس چه در داخل و چه در خارج است کشور توانسته اند جایگاهه ویژه و ارزش مندی را بین خرید های مردم پیدا کنند که این اتفاق ارزشمند را مدیون تلاش هایه زیاد اساتید و هنرمندان این رشته هستیم. خرید محصولات میناکاری در سایت دیباج با کیفیت و مرغوبیت بسیار بالا عرضه میشود و همچنین قیمت ظروف میناکاری مسی به قیمت تولیدی خدمتتان عرضه و تقدیم میشود.