V446-300x400
V437-300x400
V433-2-300x400
V007-9-300x400
V426-2-300x400
V028-300x400

ظروف مس و خاتم کاری شده :

 

مقدمه آشنایی با محصولات : ظروف مس و خاتم از محصولات تولیدی اصفهان میباشد که با هنر صنایع دستی این شهر بر روی مس با هنر خاتم کاری تزئین میشود و جلوه زینتی تری را نسبت به محصولات تماما مسی پیدا میکند که به خصوص برای هدیه و تزئین دکور طرفدارن زیادی دارد و با دکوراسیون هایه مختلف بهتر ست میشود و تاثیر گذار تر میباشد. مس از فلزات ارزشمندی میباشد که در صنایع مختلف کاربرد دارد این فلز سرخ در کارگاهایه صنایع دستی برای ساخت ظروف مختلف استفاده میشود . فلز ها و مواد مختلف خاصیت هایه متفاوتی دارند حتی ظروف مسی برای پخت پز نیز تولید میشود که البته نظرات گوناگونی برای این استفاده وجود دارد.

 

تفاوت خاتم کاری و مس و خاتم

در این جا به کاربرد مس به عنوان زیرساخت در آثار خاتم کاری (به عنوان یکی از زیرمجموعه های مهم و شاخص صنایع دستی ایران) پرداخته خواهد شد. پیرامون خاتم کاری اختصاصا سخن به میان رفته است. در این مقطع سخن از آثاری خواهد رفت که در آن از تلفیق مس و خاتم اثری ویژه و ماندگار ابداع می گردد که منجمله می توان به انواع گلدان های مس و خاتم، شیرینی خوری، شکلات خوری، قندان و سنگاب اشاره کرد

بدین منظور پس از ساخت سطح مسی موردنظر که می تواند هر کدام از اشکال گوناگون نامبرده باشد، استاد خاتم ساز قطعات مثلثی شکل آماده شده را بر مبنای طرح موردنظر بر روی نوارهای بسیار نازک و باریک بریده شده (از چوب یا پلاستیک) می چسباند تا به شکل مطلوب و منظم طراحی شده دست یابد، سپس نوارهای باریک خاتم با دقت و ظرافت لازم بر روی سطح کار (در این جا سطح مسی گلدان یا بشقاب و …) چسبانده می شود و این روند تا پوشش تمام سطح کار ادامه می یابد و پس از آن (نصب نوارهای خاتم) نوبت به جلاکاری و پرداخت نهایی کار می رسد

در یک جمع بندی کلی می توان عنوان نمود که طی پروسه فوق شامل دو مرحله خاتم سازی و خاتم کاری می باشد، که از مس در مرحله دوم (خاتم کاری) به عنوان زیرساخت بهره برده می شود

در خاتم سازی که شامل مراحل : طراحی خاتم، تهیه مواد و مصالح اولیه، برش مصالح اولیه و ترکیب و ایجاد گل، ساخت قامه و برش و نهایتا تهیه لایه خاتم است. فلز مس حضور ندارد اما در مرحله دوم (خاتم کاری) که شامل طراحی و زیرسازی (که در این جا اختصاصا سطوح مسی مورد نظر می باشد) طراحی چسباندن لایه ها (ورقه ها)ی خاتم بر روی زیرساخت (سطح مسی)، جلاکاری و پرداخت نهایی محصول از فلز مس بهره برده می شود. در پایان لازم به ذکر است که به جهت نگهدای بهتر و حفظ سلامت آثار مس و خاتم، بهتر است که این آثار در جای خشک یا ترجیحا با رطوبت کمتر قرار داده شود. فی المثل نصب یک تابلو مس و خاتم در برابر دریچه کولر و وزش جریان هوای مرطوب دارای اثرات تخریبی است و به مرور بر رنگ و جلای خاتم و نیز چسب های به کار رفته در ساخت مس و خاتم که در برابر رطوبت و آب (به عنوان حلال) حساس هستند، اثر می گذارند. هم چنین برای پاک کردن و غبارزدائی آثار فوق می بایست نهایتا از دستمالی نرم و لطیف و آغشته به کمی الکل استفاده نمود تا به جلا و درخشندگی اولیه آن دست یافت

و اما هنر خاتم کاری چیست و چگونه ساخته میشود به طور خلاصه این هنر به آراستن شی های توسط مثلث های کوچک به صورت موزاییکی که هر چقدر ظرافت و زیبایی در آنها بیشتر باشد از ارزش بالاتری برخوردار میباشد . تاریخ آغاز این هنر هنوز به صورت دقیقی مشخص نشده است. اما در کشورمان ایران از آثار به جای مانده منبرخاتم کاری میباشد که در شهر شیراز به جای مانده است که این منبرمربوط به هزار سال پیش بوده است و بعدها از این شهر به شهر اصفهان منتقل شد و اکنون هم از شهر های اصلی تولید این صنعت است که در تمام دنیا زبانزد است دلیل علاقه بیشتر هنرمندان و مردم به این هنر ظرافت و زیبایی است که این هنر دارد و بسیار برای هر فردی لذت بخش میباشد.

خاتم روی مس :

 

و اما این هنر بر روی چه زیر ساخت هایی ایجاد میشود که خدمتتان خواهیم گفت،این هنر بر روی چوب، فلزات و همچنین سفال انجام میشود. از دلایلی که این هنر خیلی  بر روی مس انجام میشود و بسیار برای مردم جذاب و دوست داشتنی است به این خاطر است که مس حالت شکل پذیری خیلی خوبه دارد که این خاصیت بسیار برای تولید محصولات جذاب مفید میباشد که البته ساخت این محصولات بر روی مس نیاز به دقت خیلی بالایی دارد که هنرمندان خوب کشورمان خیلی خوب این محصولات را با دستان پرتوانشان در انواع اشکال مختلف تولید میکنند.

از نمونه زیباترین و خاص ترین محصولات اصفهان که علاقه مندان بسیار زیادی دارد ظروف مس و خاتم اصفهان میباشد . ساخت و تولید این محصولات به صورت گروهی و تیمی میباشد که حاصل سالها تجربه و کار هنرمندان اصفهان میباشد که استادان اصفهانی با تکیه بر سالها تجربه شان در زمینه محصولات صنایع دستی و صرف وقت و زمان بسیار زیاد این محصولات مسی را با کیفیت خیلی بالا روانه بازار میکنند تا به دست مردم عزیز کشورمان و همچنین علاقه مندان خارجی برسد و سالهای سال از وجود این محصولات در خانه و محل کارشان لذت ببرند.

ساخت ظروف مس و خاتم اصفهان علاوه بر اینکه جنبه کاربردی دارد و میتوان از آن برای پذیرایی و میزبانی از مهمان ها استفاده کرد و به میز پذیرایی جلوه بسیار زیبایی بخشید جدا از آن این محصولات خاتم روی مس را میتوان به عنوان یک محصول تزئینی و با ارزش در خانه و محل کار مورد استفاده قرار داد و از زیبایی هایی که این محصولات دارند همراه با سلیقه بسیار خوب و عالی خانم هایه ایرانی جلوه بی نظیری به محیط خانه و محل کار بخشید که قطعا هر کسی از دیدن این ترکیب بسیار عالی و دوست داشتنی به وجد خواهد آمد و شگفت زده خواهد شد .

AH5_8123
بستن

آجیل خوری مس و خاتمکاری

آجیل خوری مس و پرداز ، ترکیبی بینظیر از نقوش خاتم و رنگ مس است. این اثر زیبای صنایع دستی
قندان مس خاتم کاری
بستن

خرید انواع قندان های مسی خاتم کاری شده

انواع قندان های مس و خاتم کاری شده اصفهان :   زیبایی خاص  و خیره کننده این قندان مس خاتم
شیرینی خوری ظرف مس و خاتم کاری شده برای رومیزی
بستن

شیرینی خوری ظرف مس و خاتم کاری شده برای رومیزی

شیرینی خوری لوکس مس و خاتم کاری شده :   از بهترین آثار صنایع دستی اصفهان که طرفداران داخلی و

ظروف مسی خاتم کاری شده اصفهان :

 

جنسی که در ساخت این ظرف مسی خاتم کاری شده به کار گرفته شده است از مس میباشد که در کارگاه نقش آفرینان از مرغوب ترین مس ها استفاده میشود و همراه با هنر خاتمکاری اثری بسیار زیبا و دوست داشتنی را پدید می آورد . این محصولات علاوه بر خرید شخصی میتواند هدیه ای بسیار فوق العاده برای نو عروس ها و عزیزانمان باشد که قطعا هدیه ای بسیار کاربردی و فوق العاده ای خواهد بود و همچنین برای مدیران و پرسنل سازمان ها هدیه ای مناسب و ارزشمند خواهد بود .

پیش از این هم خدمتتان اشاره کریم که این محصولات علاوه بر استفاده برای پذیرایی از مهمان ها میتواند به تنهایی ظروف دکوری مسی برای زیباتر کردن دکور خانه می باشد . نکته ای که وجود دارد برای پذیرایی از مهمان ها با این ظروف مسی خاتم کاری شده به علت رنگ زیبایی که این ظروف مس و خاتم دارد با اغلب سرویس ها قابل ست کردن میباشد .

همانطور که پیش از این هم اشاره شد این محصولات یکی از مناسب ترین و عالی ترین گزینه ها برای هدیه دادن میباشد که ما با ضمانت کیفیت این محصولات را به شما همراهان پیشنهاد میکنیم . این محصولات که جزئی از تاریخ و فرهنگ کشورمان میباشد بهترین گزینه است تا با زیبایی بسیار عالی که دارد همران با دخترانتان راهی خانه بخت شود . جلوه بسیار زیبایی که این محصولات دارد مورد علاقه افراد غیر ایرانی نیز میباشد به همین خاطر صادرات این محصولات نیز به کشور هایه اروپایی و خارجی مورد استقبال و علاقه قرار گرفته شده است .

 

قیمت ظروف مسی خاتم کاری شده :

 

قیمت این ظروف بستگی به کیفیت محصول میزان ظرافت و مهارت هنرمند سازنده دارد دیباج محصولات را با قیمت تولید و گارانتی کیفیت خدمتتان عرضه میکند بنابراین توجه کنید فریب محصولات بیش از قیمت تولید ارزان تر را نخورید چون قطعا بی عیب نمیباشد و پس از مدتی شاهد بی کیفیت شدن محصول خواهد شد بنابراین  قیمت ظروف مس خاتم کاری شده نسبت به زمان ، دقت و ظرافتی که هنرمندان اصفهانی طی ساعتها روی ساخت این محصولات گذاشته اند قیمتهای منصفانه ای هم در جهت حفظ ارزش کار ، کیفیت مواد اولیه و زحمات هنرمندانمان در خلق این آثار هم برای شما خریداران محترم میباشد .

 

زیبایی محصولات هنری و دست ساز برایتان جذاب تر است یا محصولات صنعتی ؟ برایمان کامنت کنید .