مس و پرداز :

از هنر هایه زیبایه صنایع دستی کشورمان هنر بسیار جذاب مس و پرداز میباشد که میشود این هنر را از خانواده میناکاری دانست. چونکه در حقیقت این دو رشته دارایه ریشه مشترکی در صنعت صنایع دستی میباشند . البته علی رغم شباهت هایه مشترکی که در مراحله ساخت و تولید آن وجود دارد اما محصول نهایی که در دو رشته یعنی میناکاری و مس و پرداز بدست می آید از نظر ظاهری با هم تفاوت هایی دارند.

رشته مسو پرداز نسبت به هنرمیناکاری دارایه قدمت کمتری دارد ولی امروزه در این هنر شاهد اتفاقات و تغییرات گسترده ای در رنگ آمیزی و همچنین نقاشی هایه سطح آن خواهیم بود در حقیقت میتوان گفت که هنرمس و پرداز روایتی امروزی تر از هنر اصیل مینا کاری میباشد. که البته جا و ظرفیت خیلی زیادی برای کار کردن در این رشته و عرضه محصولات بسیار جذاب در این رشته داریم که خداروشکر شاهد تلاش هنرمندان عزیز و رشد این صنعت و عرضه محصولات بسیار متنوع در اصفهان هستیم که همانطور که گفتیم میتوانیم شاهد گستردگی بالاتری باشیم که این اتفاق هم نیاز به امکانات و نیاز جامعه دارد.

نسل جدید و نوجوی امروز همانطور که مشخص است دنبال تنوع ، خلاقیتها و نو آوری ها مخصوصا در صنعت صنایع دستی میباشند . که ما هم در تلاش هستیم به این نیاز هایه روزه جامعه تا آنجایی که میتوانیم پاسخ دهیم.

 

تفاوت صنایع دستی میناکاری و مس و پرداز :

 

هرچند همانطور که گفته شد هنرمیناکاری را همانند مس و پرداز میتوان در یک خانواده دانست اما در تولید و ساخت این محصولات تفاوت هایی وجود دارد که در روند کار انجام میشود تا محصول مورد نظر بدست آید . در محصولات مس و پرداز برای آماده شدن سطح فلزی آن بر خلاف هنر مینا لعاب داده نمیشود ، بلکه هنرمند نقاش مستقیما طرح اولیه را به خوبی بر سطح کار میکشد سپس در مرحله های بعد رنگ آمیزی و قلم گیری و پرداخت انجام خواهد شد ودر آخر هم باید لایه نهایی پلی استر بر روی آن کشیده شود و همینطور کوره دهی انجام شود.

مراحلی که در ساخت مس و پرداز انجام میشود به ظاهر کمتر از مراحل میناکاری میباشد اما هنرمند پردازگر به دلیلی حذف مواردی در کار از جمله سوهان کاری و پرداخت ایجاب میکند که با دقت و ظرافت بالا نقش مورد نظر را بر سطح کار به خوبی ترسیم و رنگ آمیزی کند . بنابراین تفاوت اصلی که مس و پرداز داری در طراحی، نقاشی و رنگ آمیزی آن میباشد که حتما با نگاه کردن به این محصولات به خوبی متوجه آن خواهید شد.

گلدان جدید مس و مینا کاری شده دکوری و هنری اصفهان
بستن

خرید گلدان مس و مینا کاری شده

گلدان هایه مس و مینا با قیمت تولید و ضمانت کیفیت در طرح هایه مختلف و زیبا

در تعداد تک یا عمده به دستتان خواهد رشید.