دسته‌بندی نشده

صنایع دستی

 چگونگي پيدايش صنايع دستي :

 

در سالهایه بسیار دور یعنی در حدود ۸۰۰۰ ساله پیش مردمانی که در مناطق وسیع آسیایه جنوبه شرقی در حاله زندگی کردن بودند که این مردمان برای اولین بار در یک منطقه ساکن شدند و اولین دهکده ها را به وجود آوردند آثاری که از آن دوران ها به دست آمده است نشان دهنده یه این مسئله میباشند که در آن زمان ها انسان ها مشغول ساخت ابزار و وسایل سنگی بوده اند.

 

ابزار هایی مختلفی در شکل هایه مختلف هندسی همچون تیغه هایه دندان دار و به اشکال مختلف هندسی در مکان هایی همچون بیستون و غارهایه هوتو و کمربند به دست آمده است . انسان هایی که در آن دوران این نکته را فهمیده بودند که میتوانند با کاشتن دانه های خوراکی مقدار زیاد تری از آن ها را به دست بیاورند نیاز داشتن که بعد از رسیدن این دانه ها آنها را در جایی ذخیره کنند در نتیجه نیاز داشتن به ظرفهایی که بتوانند در برابر رطوبت و گرمایه هوا به خوبی مقاومت داشته باشند که این غلات و محصولات به دست آمده در آنجا فاسد نشوند. که این امر سبب آن شد انسان در آن دوران که به عصر نوسنگی معروف بوده است با الهام و در نظر گرفتن همان اشکال طبیعی و با آمیختن آب و خاک نخستین ظروف سفالی را بسازند.

 

صنايع دستي را تعريف کنيد؟

 

هنر زیبایه صنایع دستی که هم میتواند در حالت خانگی و هم به صورت کارگاهی و تعداد بیشتری از انسانها ساخته و تولید شود مانند صنایع کوچک تر قابلیت این را دارد که در جاهایه مختلف مانند شهر ها و روستا ها مستقر و تولید شود و روانه بازار هایه داخلی و همینطور خارجی شود . این امر میتواند بدون نیاز داشتن به فن آوری خیلی خاص و پیشرفته ای تولید شود و بیشتر متکی است به تخصص های بومی که در ساخت آن محصول نیاز است . مواد اولیه مصرفی که برای ساخت این محصولات نیاز است در داخل کشورمان نیز قابل تهیه و دسترسی میباشد. هنر صنایع دستی در انواع محصولات هنری و مصرفی تولید میشود که به همین خاطر قابلیت هایه زیادی دارد و بسیار مورد نیاز و علاقه اکثر مردم میباشد.

 

در تمامه دنیا هنر هایه صنایع دستی که وجود دارد نماینده تمدن و فرهنگ آن کشور و نیاکان آن جامعه میباشد جالب است که بدانید هنر صنایع دستی هر کشور ویژگی هایه فکری و روانی هر جامعه ای را به خوبی بیان میکند و نشان دهنده ی هنر آن قوم و قبیله میباشد . صنایع دستی از جاذبه هایه بسیار مهم و جالب هر منطقه میباشد که انسان ها وقتی به هر منطقه ای سفر میکنند از محصولات صنایع دستی آن شهر و کشور دیدن میکنند و در کشور خودمان هم که با داشتن انواع محصولات صنایع دستی بسیار زیبا و با ارزشی که دارد برای توریست ها بسیار جذاب و دوست داشتنی میباشد. محصولات صنایع دستی از آن جهت که بخش اعظم آن توسط دست ساخته میشود یک هنری است که بسیار با ارزش میباشد.

 

صنایع دستی در ایران :

 

هنر های صنایع دستی در ایران بسیار متنوع و غنی میباشد که بخاطر ویژگی هایه آب هوایی در شهر های مختلف از تنوع هایه زیادی بر خوردار است که بسیار جذاب و حیرت انگیر برای مردمانی که چه در داخل و چه در خارج از کشور به این شهر ها سفر میکنند میباشد و به اصلاح صنایع دستی ایران در همه دنیا زبانزد میباشد هنر های صنایع دستی در کشورمان در گذشته هایه نه چندان دور استفاده میشده است که به دلیل ماشینی شدن زندگی ها شاید نقش آنها کمرنگ تر شده و بیشتر جنبه تزئینی داشته است.

 

فروشگاه صنایع دستی :

 

با بزرگ تر شدن شهر ها و بخصوص در مناطقی که دارایه جاذبه هایه گردشگری و تاریخی میباشد حتما فروشگاهای محصولات صنایع دستی صنایع دستی نیز وجود دارد که مردمانی که از آن منطق بازدید میکنند میتوانند با هنر های دستی آن مناطق آشنا بشوند و از این محصولات در فروشگاها دیدن کنند و با توجه به علاقه و نیازشان از آن محصولات به عنوان سوغات به شهر و دیارشان ببرند.

 

در داخل کشورمان در هر شهری به خصوص در مناطق گردشگری تعداد زیادی فروشگاه صنایع دستی وجود دارد که اغلب مردمی که به آن شهر سفر کرده اند از این فروشگاها دیدن میکنند و سوغاتی که مربوط میباشد به خود آن شهر را تهیه میکنند و خانه و محله زندگی شان را با این محصولات زیبا تر میکنند و یا به عنوان هدیه برای عزیزانشان میبرند. در هر شهر و منطقه ای با توجه به فرهنگ آن منطقه انواع فروشگاه صنایع دستی و همچنین محصولات صنایع دستی تولید میشود .

 

فروشگاه صنایع دستی در هر کشور نماینده معرفی کردن و شناخت محصولات صنایع دستی به مردمانی میباشند که به آن شهر سفر کرده اند و قصد آشنایی و تهیه محصولات هنری آن شهر میباشد و فروشگاه صنایع دستی در هر شهر باید بتوانند محصولات صنایع دستی آن شهر را به خوبی معرفی کند . امروزه با آمدن جوامع مجازی و وجود اینترنت این معرفی ها خیلی راحت تر و سریع تر شده است .

 

فروش صنایع دستی :

 

از آنجا که فروش صنایع دستی موضوعی است که مربوط به هنر و تاریخ کشورمان میباشد مورد علاقه اغلب مردم بوده و بسیار مورد توجه قرار میگیرد به خصوص برای افرادی که به هنر علاقه مند هستند و میدانند که این محصولات علاوه بر زیبایی که دارد بسیار از ارزش مادی و معنوی بالایی بر خوردار میباشند فروش صنایع دستی هر شهر و کشور بسیار به رونق و چرخه اقصادی آن شهر و کشور کمک میکند و باعث اشتغال جوانها به این صنعت میشود.

خرید صنایع دستی :

امروزه خرید صنایع دستی با توجه به اطلاع رسانی ها و آگاهی های صورت گرفته بیشتر شده است و به آن خاطر که با آمدن محصولات ماشینی در میان مردم کمرنگ تر شده بود امروزه با آگاه سازی هایه بیشتر علاقه و آگاهی مردم نسبت به این محصولات خیلی بیشتر شده است و سبب آن شده است که خرید صنایع دستی در بین مردم از قبل بیشتر بشود البته سواستفاده کردن بعضی افراد سود جو با تولید محصولات بی کیفیت در این صنعت نیز وجود دارد که امیدواریم با آگاه سازی ها دست این افراد از این صنعت دور شود.

امروزه با توجه به علاقه و خرید صنایع دستی که توسط گردشگران خارجی نیز اتفاق می افتد  این امکان وجود دارد که این محصولات را به سراسر دنیا معرفی کنیم و سبب گسترش و آشنایی این صنعت گرانبها به تمام دنیا شویم .

همانطور که گفته شد خرید محصولات صنایع دستی علاوه بر اینکه سبب آشنایی همگان با تاریخ و فرهنگ کشورمان میشود جدا از آن سبب رونق اقتصادی کشور نیز میشود و صورت های مختلف سبب این اتفاق خواهد شد.

هنرهای دستی :

هنرهای دستی همانطور که گفتیم در هر منطقه ای باتوجه به تخصصهای بومی که در آن مناطق وجود دارد در خانه و یا کارگاه تولید و ساخته میشود هنر های دستی برگرفته از فرهنگ و اندیشه مردمان آن شهر از گذشته تا الان میباشد. برای تولید محصولات صنایع دستی غالبا با مواد اولیه ای که در آن منطقه وجود دارد ساخته میشود.

هنرهای دستی متمرکز بر تخصص های بومی هر جامعه ای است. هنرهای دستی برگرفته از ذوق و اندیشه هر جامعه ای است که به فرهنگ حاکم برآن جامعه از دیرباز تا کنون برمی گردد. هنرهای دستی شهرهای ایران بسیار متنوع هستند و برای تولید آنها اغلب از مواد اولیه بومی هر شهری استفاده می شود. هنرهای دستی زمانیکه با خلاقیت درهم آمیخته می شوند تجلی می یابند. هنرهای دستی ایران بسیار زیاد است که در این میان می توان به فیروزه کوبی، خاتم کاری و مس و پرداز اشاره کرد. هنرهای دستی زمانیکه با صنعت تلفیق می شوند.

خرید هدیه صنایع دستی :

همانطور که هدیه گرفتن از عزیزانمان باعث خوشحالی ما میشود دادن و خرید هدیه صنایع دستی زیبا و هنری کار بسیار لذت بخشی است زیرا قطعا دوستانمان را خوشحال میکند و سالهایه سال نه تنها از ارزشش کم نمیشود بلکه به ارزش آن اضافه تر نیز خواهد شد . دادن همچین هدیه ای به دوستان و عزیزانمان کاره خیلی سختی نمیباشد بلکه خیلیم راحت است چون شما دوستان به راحتی میتوانید با یک سرچ و کلیک در سایتها مثله سایت دیباج به محصولات اصفهان دست پیدا کنید و سفارش دهید.

چرا صنایع دستی :

جواب ما به سوال چرا صنایع دستی این است که به این خاطر محصولات صنایع دستی را به شما پیشنهاد می کنیم که علاوه بر اینکه هیچگاه از مد و ارزش آن کم نمیشود جزئی از تمدن و فرهنگ کشورمان میباشد و با زیبایی هایه بی نظیری که در دل آن به کار گرفته شده است علاوه بر کاربردی که دارد میتوان از آن به عنوان یک محصول دکوری که سرشار از زیبایی میباشد نیز استفاده کرد. خرید هدیه صنایع دستی همانگونه که گفتیم میتواند به عنوان یک محصول بسیار زیبا در دکوراسیون داخلی منزلمان استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *