چرا فیروزه کوبی ؟

بهترین فیروزه کوبی در اصفهان را از کجا بخریم ؟ اصلا چرا فیروزه کوبی ؟

شروع فیروزه کوبی در اصفهان و نحوه ساخت و کاربرد فیروزه کوبی :

از هنرهایی که در کشور مان ایران طرفداران و علاقه مندان بسیار زیادی را پیدا کرده است و یکی از بهترین محصولات صنایع دستی اصفهان میباشد هنر فیروزه کوبی می باشد . که این نوع محصولات در شهر زیبای نقش جهان توسط هنرمندان بسیار خوبه این شهر بر روی انواع ظروف و زیور آلات تولید شده و به کل ایران و کشور های دیگر عرضه می شود این صنعت بیشتر از ۷۰ سال می باشد که در ایران انجام می شود و بر روی وسایلی کار می‌شود که در فرهنگ کشورمان جای دارد.

بین قطعه‌های فیروزه نوعی لاک تیره‌رنگ قرار می‌گیرد. هر چه ظرف فیروزه کوبی شده پرکارتر و منظم‌تر باشد و فاصله کمتری بین قطعات فیروزه باشد، ارزش هنری آن بیشتر است. امروزه مرکز این هنر اصفهان است.

این هنر حدود ۶۰ یا ۷۰ سال پیش در شهر خراسان شمالی به دست یوسف حکمیان (معروف به محمدرضا) انجام شد و ۲۰ سال پس از آن توسط حاج داداش به اصفهان برده شد و در شهر اصفهان به رشد و شکوفایی رسید .

هنر فیروزه کوبی چیست :

هنر فیروزه کوبی مانند خیلی از هنرهای دست ساز دیگر جنبه تزیینی و تجملی دارد. اما از آن جا که این هنر ظریف را بر ظروفی نظیر شیرینی خوری، قندان، گلدان گلاب پاش، سنگاب و…. نیز پیاده سازی می‌کنند جنبه کاربردی نیز پیدا می‌کنند. همان گونه که گفتیم فیروزه کوبی علاوه بر آنکه بر روی ظروف انجام شود بر روی زیورآلات نیز پیاده می‌شد. هنری که امروزه نیز طرفداران بسیار زیادی دارد.

اما امروزه از فیروزه کوبی به جز بر روی ظروف و زیورآلات برای ساخت تابلوهای نفیس و ارزشمند نیز استفاده می‌شود. بدین گونه که خوشنویسی بر روی سطح کار اگر پارچه‌ای باشد نوشته می شود و در مرحله ی بعد فیروزه ها با دقت توسط استاد کار خیلی تمیز و زیبا باید چسبانده شود و در صورتی که اگر سطح مورد نظر چوبی باشد بعد از لیزر طرح مورد نظر بر روی چوب  تکه‌های فیروزه به خوبی و با دقت و ظرافت بسیار بالا باید داخل آن قرار داده شود تا یک کحصول نفیس و ارزشمند بدست آید.

فیروزه کوبی در اصفهان

چرا فیروزه کوبی ؟ بهترین فیروزه کوبی در اصفهان را از کجا بخریم ؟

مسئله اولی که ممکن است برایمان سوال باشد این است که چرا فیروزه کوبی ؟ در مقابل انبوهه بی شماری از وسایل تزئینی ماشینی که در بازار موجود می باشد با قیمت های مختلف به چه دلیل به سراغ محصولات فیروزه کوبی بی آییم ؟ در پاسخ به شما عزیزان باید چند نکته را بگوییم و در آخر شما هستید که تصمیم میگیرید برای خانه هاتان از چه نوع وسایلی استفاده کنید در ادامه همراه ما باشید تا چند نکته را به صورت خلاصه خدمتتان عرض کنیم :

 

  1. اولین نکته ای که باید بگوییم این است که فیروزه کوب مانند بلور و چینی شکننده نمی باشد و از ارزش بالاتری بر خوردار است.
  2. درصورت استفاده نه تنها از قیمت آن کم نمیشود بلکه هر چه از زمان تولید بگذردبا ارزش تر می شود.
  3. درصورت نیاز قابل فروش است.
  4. به دلیل کمبود منابع سنگ فیروزه نیشابور ارزش بسیار بالایی دارد.
  5. جالب است که بدانید فیروزه ، سنگ صلح و آرامش است و قدرت عشق و دوستی ، صداقت عقل و حکمت را فزونی میبخشد.
  6. فیروزه مظهر خوش یمنی ، آرامش و محافظت در برابر نیرو های منفی است .
  7. نگاه به فیروزه به چشم ها نیرو می بخشد و برای بیماری های چشم موثر است ، همچنین حس بسیار خوبی به ما می دهد .
  8. فیروزه نیشابور بهترین و گرانترین نوع است و بالاترین کیفیت فیروزه دنیا را دارد .

 

یک سوال دیگر هم است که قصد داریم قبل از آن به آن پاسخ دهیم در نگاه اول قیمت محصولات کمی برایتان توجیح کننده خرید آن نباشد ولی اگر بدانید که ارزش ظروف فیروزه کوبی در اصفهان هر ساله بیشتر می شود و هم می تواند به عنوان زینت بخش منازل و پشتوانه مالی برایه شما عزیزان باشد . حتما نظرتان را عوض خواهید کرد.

محصولات فیروزه کوبی را از کجا بخریم ؟

سواله بعدی که پیش روی ما است این است که متاسفانه امروزه با وجود محصولات فیک در بازار که از رنگ کردن ضایعات فیروزه و روکش کردن پلی استر تولید میشود از کجا خرید کنیم که قابل اطمینان باشد . شما عزیزان باید از جایی خرید کنید که سابقه خوبی در تولید این نوع محصولات داشته باشد  و به شما ضمن تهویل به موقع محصول ضمانت نامه و گارانتی دهد تا با خیالی راحت محصول را تهویل گرفته و در صورتی که عیبو نقصی در محصول مشاهده کردید آن را برگردانید .

جمع بندی : سعی کردیم خیلی خلاصه اطلاعاتی راجع به محصولات فیروزه کوبی به شما عزیزان بدهیم تا با اطلاعات بیشتری نسبت به خرید آن تصمیم بگیرید تا بتوانید سالهایه سال از این محصولات ارزشمند در خانه و زندگیتان استفاده کنید و هر روز از وجود این محصولات لذت ببرید . محصولات فیروزه کوبی دیباج نیز توسط تواناترین هنرمندان اصفهان تولید میشود که مستقیم با قیمتی ارزان تر از بازار خدمت شما به صورت عمده و تکی عرضه میشود که همراه با ضمانت هفت ساله تمامی محصولات به شما عزیزان تقدیم داده میشود در صورت نیاز به راهنمایی های دیگر ما در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *